marți, 18 mai 2010

Părintele Ioan Pintea-poezie


sturnus vulgaris

e o situație
din care nu există ieșire


mă bucur din toată inima
sunt de-a dreptul uluit
pentru că acești grauri
cîntă deodată cu noi
bătrînețea și sfîrșitul

e un fenomen nemaiîntîlnit
ocazia aceasta unică
norocul acesta rarisim
să putem cînta
în grădina din runc
împreună cu graurii
bătrînețea și sfîrșitul

ah! ce n-aș da
să fi cunoscut de tînăr
cîte ceva despre viața lor
eram cu siguranță mult mai cîștigat
în ceea ce privește bătrînețea și sfîrșitul

acum e tîrziu
și totuși
faptul că putem cînta împreună
cu graurii
mă consolează grozav
și trebuie să recunosc
e o situație de-a dreptul grandioasă
bătrînețea și sfîrșitul


puțină lehamite

nu
lehamitea nu e un corp străin în sufletul meu
nu nu
ea e supremul medicament
pentru a rezista în fața maimuțelor
ea e singura otravă recomandată
pentru moartea șobolanilor
în cazul de față
singura ea
numai ea
lehamitea
numai ea
e arma mea atomică
împotriva maimuțelor și șobolanilor
ea
lehamitea
e soldatul universal
e jean-claude van damme
e chuck norris
și matrix
și sylvester stallone
nu
lehamitea nu e un corp străin în sufletul meu
nu nu


nu există un loc mai bun

sub acest clopot de sticlă uriaș trăiesc și mor
îngrijorat că la un moment dat
totul se va prăbuși în preajma mea
cu mare și răsunătoare eficacitate
nu sunt în stare încă
să înțeleg motorașele începutului
și să încerc din răsputeri să-mi depășesc nemulțumirile
cîntînd la saxofon
e ca o partitură de jazz tot ceea ce vă relatez cu mare acribie acum
rescriu din memorie genealogia de după mamă
și consemnez selectiv date și teme
din trecutul familiei mele
totul pare o deznădejde de zile mari
doar sufletul
așezat pe un covor zburător are parte
de fericire deplină
el singur îmi contrazice frica și îngrijorarea
și îmi demonstrează cu argumente vizibile
că nu există altundeva un loc mai bun

poeme selectate din volumul Casa teslarului, autor Ioan Pintea, editura Cartea Românească, București, 2009. De curînd, în urma unui concurs Top de carte inițiat de AgențiaCarte.ro, la secțiunea Poezie, Casa teslarului se află pe primul loc, fiind cea mai votată carte. Îl felicit din toată inima pe părintele Ioan Pintea pentru că a reușit să poziționeze astfel poezia creștină în spațiul cultural românesc contemporan. Cred că Părintele N. Steinhardt zîmbește frumos și bucuros de acolo, din Cer. Deasemenea,
revista clujeană de cultură Verso a dedicat un număr special acestei cărți precum și autorului ei. http://www.revistaverso.ro/images/reviste/verso_83.pdf



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.