sâmbătă, 22 octombrie 2011







,,ca o uitare continuă

nu caut. stau în propria-mi minte
ca o spirală îngheţată
ce nu mai caută nici susul nici josul

aparent nu s-a întâmplat nimic

cine să bănuiască auschwitz-ul meu
în care au murit milioane de drumuri
unele mai vii decât altele

merg cu tramvaiul. coapsele femeilor sunt ameţitoare.
Dumnezeul meu stă cu mine
mă însoţeşte ca o uitare continuă

Dumnezeul distanţelor mele
pe care-l ating uneori
deşi în mod cu totul şi cu totul ciudat
eu sunt aici El dincolo
El aici eu dincolo


trece sabia aceasta prin tine

Tu îmi spui: trece sabia aceasta prin tine, despică-te,
apoi gândeşte-te când ai băut ultima dată apa

aşa se ivesc pe lume, ca dintr-o stâncă,
interioarele îngerilor

chiar dacă privitorii vor crede că ai murit
că de două ori corpul tău a rămas în ţărână
tu să nu te temi şi mai ales să nu te întrebi
da
să nu te arunci în ochiurile închise ale întrebărilor
ci să rămâi pur şi simplu pe loc
aşa, ca neînţelegerea,
până când tot sângele se va izbăvi de tine
până când vei trage peste numele tău acea sfâşiere deplină
şi vei învăţa cu neînvăţaţii
primele cuvinte de piatră”
Nicolae Turcan ,,Poem




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.