miercuri, 24 iulie 2013

Anunț umanitar

Update: 29 iulie 2013
A venit și această veste că a adormit fratele Costel...
Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pace!
Mâine, 30 iulie, ora 8, la Biserica Studenților  se va oficia special o slujbă de parastas pentru toți cei care au murit în închisorile comuniste, în deportări sau în prigoana românească roșie. Va fi pomenit  și  Costel...

M-am întâlnit cu el în urmă cu câțiva ani, între două anotimpuri. Am coborât trepțile Hașdeului împreună, povestind ca niciodată de de toate. Costel era deschis, cald, duios, plin de compasiune, înțelegere și foarte empatic. Eram derutată în sinea mea pentru că îl știam   mai sinuos și încrâncenat la orice abordare. Mereu punea pe oricine  ,,la punct” după vederile lui. Dar atunci, se schimbase. Ochii lui, privirea era alta. Mi-a spus apoi  fericit că se însoară, că și-a găsit o ,,demnă” aleasă. I-am zis: Costel, chiar-chiar?Nu glumești?
Și, mi-a rămas vie în memorie fermitatea afirmativă a răspunsului lui.
 Și, pe lângă veșnicele cărți, dacă mai avea  în traistă pere sau mere sau pâine, cuteza senin să o împartă cu tine ...îmbia în așa fel că nu  era loc de refuz.
N-am să-l pot uita. E greu să aflii că soția lui- Cezarina, mai așteaptă un copil de la el. E greu pentru cine rămâne.



Veșnică pomenire!


Am primit și dau mai departe această veste tristă  despre Costel Condurache care  se află în mare cumpănă și suferință. Din păcate nu-l pot ajuta cu sânge din cauza unei boli pe care am avut-o la un moment dat.

Costel este unul dintre acei români care au avut curajul să iasă în stradă și să protesteze în zilele de 21-22 decembrie 1989 în fața Librăriei Universității din Cluj Napoca în vreme ce alții stăteau la adăpostul fricii. Pentru aceasta îi port un  respect special.  L-am întâlnit pentru prima oară vânzând cărți în Universitate B.B. Cluj, apoi a plecat la București.   Deși  diferiți în nuanțe de gîndire, avea momente când mi-era foarte simpatic, atât cât l-am cunoscut. Doresc multă putere și întărire familiei, mai ales soției lui.


Costel ConduracheCu durere în suflet vă anunţăm că fratele nostru Costel Condurache, sufletul manifestărilor în memoria Sfântului Închisorilor, Valeriu Gafencu, a suferit un accident zilele trecute, în urma căruia a rămas paralizat. Medicii fac tot posibilul pentru îmbunătăţirea stării în care se află la momentul acesta Costel.
De la soţia lui Costel, Cezarina aflăm următoarele:
Avem nevoie mare de sânge. Ideal ar fi A2 rh negativ, dar se poate dona orice tip de sânge la Spitalul Militar la hematologie, dimineaţa de la orele 8 la 11:30. Să spuneţi că donaţi pentru Costel Condurache – internat la Spitalul Bagdasar, la dr. Exergian. O să am nevoie şi de dovada donării ca să o depun la Bagdasar. Mulţumesc.
UPDATE 24 iulie: Costel a suferit noaptea trecută o intervenţie chirurgicală impusă de urgenţa stopării hemoragiilor interne cauzate de leziunile gastrice. Cum hemoglobina nu depăşeşete 4 zile întregi, vă daţi seama cât de mult este nevoie de sânge. Vă îndemnăm să mergeţi să donaţi. Atenţie la consumul de alcool: nu consumaţi 72 de ore înainte de a dona, altfel sunteţi respinşi.
Costel Condurache, originar din Cluj, este un important membru al Asociaţiei PREZENT, în cadrul căruia activează permanent pentru apărarea ţării şi a neamului.
Chiar dacă nu putem dona toţi, putem să ne rugăm pentru sănătatea fratelui Costel.
 autor Marcel-Mihai Bontaş