vineri, 27 aprilie 2018

Maica Domnului din Kikkos





 solară insulă ce l-a adăpostit pe Lazăr cel înviat
 urmă senină a pașilor de apostoli  Famagusta-Salamina- Paphos
întipărită pe chipuri și astăzi
a mulțimilor de sfinți minunați
 stea înaltă de Bizanț
am bătut șerpuitoarele cărări de munte
să te caut
dogoreau în mine zbuciumatele dorințe și îndoieli
să ajung cât mai aproape de adevărul adevărat
a celui ce ți-a pictat cel mai bine fața
cunoșteai încrâncenarea mea
cele trei încercări oprite la timp să-ți fur o privire
 să iau cu mine doar o imagine de chip pictat ferecat
să pot să ating apoi filigranul acela
de misterioasă văzută vedere atât cât să se poate vedea
fără să orbesc, fără să mi se usuce mâna
de îndrăzneală
credeam însă poetului că tainele nu sunt date pentru
 a fi ucise cu mintea sau uneori degetul
și că  rodul  călcării poruncii e moartea

Mireasă și Munte umbrit al Troodosului!
călugării când te purtau pe umărul lor cu fața dezvăluită spre cer
 nu îndrăzneau să te privească
îți fereau cu privirea frumusețea
 le aduceai ploaia
 pe vreme de secetă și apoi te acopereau nevăzută
nici nu mi-am dat seama cât de ușor trecea ruga prin mine
în fața icoanei tale tăinuite
mi-a  fost de ajuns să simt
câtă prezență poate cuprinde o bucată de lemn
ce putere emană

veșnică Mireasă  nenuntită acoperită cu văl
fie mie  cum voiești
precum ești
taină a tainelor necuprinse
heruvimii cei cu ochi mulți au vederea îndreptată doar în adâncuri





  (26 iulie 2017, Sf. Mănăstire Kikkos)
Corina Negreanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.